3 Ro Italian Truck - Troop Carrier Nro: 35055 IBG Models

Outstanding work, Omar! Perfect weathering… and the canvas top looks especially nice! :star_struck:
Thank you for sharing your build experience! :hammer_and_wrench:

—mike

2 Likes

Thanks Eddy, I used paper tisue, and a mix of cola glue, water, and paint acrilic. I put all in a plate, and leave to paper the mix absorb, the next step is put the paper on the supports, leave to dry it, when it dry, I cut the paper in the the correct position, the result is the that you can see.
Regards, Omar

Thanks boys by the comments, I appreciate that you liked my model.
Regards, Omar

Thanks for the tarp recipe I will need to give that one a try soon, it’s very much appreciated.

Thanks for sharing your projects here, looking forward to seeing more from you.

~ Eddy

2 Likes

you are welcome, that is the idea, to share our experience to rich our hobby.
Regards, Omar

Always a pleasure to see your work on here Omar. Keep them coming!

1 Like

Omar, me gustó mucho tu trabajo, en especial, los efectos que hiciste en la lona, pregunta. ¿Como le hiciste para simular las costuras? 2° pregunta: ¿Ese color verde en que frente fué empleado por los italianos? 3° pregunta: ¿Que marca de pintura empleaste?
Saludos cordiales, desde Yucatán , México

1 Like

Una alegría que te guste, la lona está armada en etapas, la principal que cubre los laterales y el techo, y el frente, y posterior son dos piezas armadas con el mismo sistema, y pegadas con agua cola, sobre las caídas de la principal. Luego uso hilo de coser y la coso como si estuviera realizando una costura a mano, con aguja e hilo.
Respecto al verde, es el color que uso el RE en el continente Europeo y en Rusia. El color es el de la marca Model Master Italian Olive Green 2112. Espero haber sido claro, cualquier duda a disposición.-
Saludos, Omar

1 Like

Muy clara la respuesta, te agradezco mucho y seguro me ayudará, yo también tengo ese modelo, solo que no decido donde ubicarlo Rusia o en el Norte de África, saludos desde Mérida, Yucatán, México.