M577 in MASSTER build

Inspired by some books and the Tamiya kit instructions, I decided to teach the old dog some new tricks. While waiting for some AM stuff, I started building the generator from scratch. I think it´s a vast improvement over the kit parts.





A few powerlines have to be attached.

8 Likes

Excellent scratch work! Where did you get the reference?

The TM is available on the net. TM 9-6115-202-14

Nice build!

Excellent job so far Herman!

Lovely scratch work Hermann, looking forward to seeing the rest of this build.

Viel Arbeit, um den Generator dann mit einer Plane abzudecken wie im Original :slightly_smiling_face:

NIemals! :grin: Es gibt übrigens laut TM eine Tasche mit Reissverschluss für den Generator.

Exzellente Arbeit in jedem Fall :slight_smile: bin gespannt, wie es weiter geht…ich warte lieber noch auf den M577 von AFV Club

Hast recht, ein M577 von AFV Club wär DIE Nummer. Aber noch wichtiger wär ein neeuer M106 Mörser. Das Modell von Tamiya ist ja schon seit Jahren nicht mehr erhältlich.:frowning:

hab glaube ich noch einen…suchst du einen?

Ja sicher. Aber da muss ich dann wieder mit viel teuerem AM nachrüsten. Was willste dafür?

M577 body with Legend Productions update set.




3 Likes

Hab gerade festgestellt, das es nix in Resin oder PE dafür gibt. Muss ich halt mit den vorhandenen Bildern eine “Evergreenorgie” starten.

Gibt pe dafür von Eduard

Fantastic scratch work . The generator is indeed a vast improvement.

'Looking very forward to this; never enough MASSTER on this site (although Tom Hathaway’s efforts have raised the bar somewhat!)

Very nice build, that gen looks fantastic

Very nicely done! I love seeing people take on a good scratch building project successfully!

Looking very good!